Brak P45 oraz P60
Co jednak w przypadku, w którym nie posiadacie ani P45 ani P60? Rozwiązania są najczęściej dwa.
Pierwszym z nich jest próba skontaktowania się z pracodawcą i poproszenia go o wystawienie brakujących dokumentów. Niestety w większości przypadków nie będzie w stanie wystawić duplikatu tych dokumentów, więc jeśli stwierdzi, że formularze te były już wcześniej do Was wysyłane to jedyną możliwością będzie wystawienie przez niego Statement of earnings czyli zaświadczenia zawierającego te same dane co P45/P60 tyle, że spisanego na mniej oficjalnym formularzu. Pamiętajmy w takich przypadkach aby Statement trafiło do nas w oryginalne, faxy i skany są najczęściej nie akceptowane przez Inland Revenue.
Druga możliwością jest wykorzystanie payslipów, jednak w tym przypadku nie możemy mieć żadnej gwarancji tego, że takie rozliczenie zostanie zaakceptowane przez Inland Revenue. Powodów może być kilka np. Inland Revenue nie może być pewne tego, że ostatni payslip, który posiadacie, to rzeczywiście ostatni payslip. Czasami zdarza się, że przy niskich dochodach pracodawca widząc, że nie przekroczysz kwoty wolnej od podatku z ostatnich payslipem oddaje Ci cały zapłacony podatek w wypłacie. W takim przypadku różnica pomiędzy tymi dwoma odcinkami wypłat może wynosić kilkaset funtów.
Pamiętajmy o tym aby zawsze przypomnieć się pracodawcy na koniec okresu pracy lub pod koniec roku podatkowego i otrzymać od niego P45 lub P60, oszczędzi nam to czasu i nerwów!
Największe zyski można uzyskać na forex, czyli giełdzie walutowej ale ryzyko jest tam ...
Miesiąc temu miałem stłuczkę nie z mojej winy. Auto zostało lekko uszkodzone w tylni ...
Posiadając dom z pewnością powinniśmy zakupić takie ubezpieczenie. Trochę ono kosztu...
Niedługo wygasa moje ubezpieczenie samochodu i będę musiał przejrzeć oferty innych ub...
Ja musiałem się kilka lat temu posiłkować kredytem na budowę domu i niestety wziąłe...